شازده کوچولوشازده کوچولو، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 14 روز سن داره

شازده کوچولو

خداحافظی با شیر شب و لغت نامه!

1393/3/29 2:52
نویسنده : مامان
545 بازدید
اشتراک گذاری

بلخره هفته ی پیش ، تصمیمم رو برای قطع شیر شب پسرک قاطعانه گرفتم و از همون شب ، بعد از اینکه شیر خورد و خوابید ، شیر ندادم تا صبح. طبق معمول نیم ساعت بعد از شیر لالا، بیدارشد و گفت مم!‌ ولی درمقابل گریه و بیقراری و جیغ و داد ودعوا هاش صبوری کردم و با لالایی و بغل بلخره خوابید، نیم ساعت هر بار گریه میکرد، اما خوابید! و این برای من برد خیلی بزرگی بود! واقعا نمیتونستم تصور کنم چجور میشه بدون اینکه ممه دهنش باشه بخوابه . شب اول گریه ها وبی قراری ها خیلی شدید بود، شب دوم کمتر شد و شب سوم کلا با نخوردن شیر تو شب کنار اومد! اما به شرط اینکه هر نیم ساعت یک ساعت بیدار شه و چک کنه که تو بغل منه! اینم حالا مرحله ایه که امیدوارم به زودی ازش عبور کنه ، چون خود این وابستگی هم سخته و خوب نیست ، اما چون تازه ممه خواب رو داره میذاره کنار سعی میکنم تو آغوشم آروم ش کنم که یهو فکر نکنه مامان کلا رفت که رفت! 

انشالا مرحله بعدی میشه جدا کردن ش به طور کامل و خواب مستقل تو ی تخت خودش، و بعد هم ببینم تا کی شیر روز رو ادامه میشه داد، اگه بچه ی خوبی باشه ! و تو طول روز خوب غذا بخوره و شب هم دیگه سراغ ممه نیاد فعلا برنامه شیر قطع کردن ندارم! 

و اما 

شازده کوچولو جدیدا شده عین یه طوطی!

هرکلمه ای از دهن ما در میاد فورا حتی در صورت مشغول بودن به کار دیگه تکرار میکنه و ما رو به خنده میندازه!

و خب مخصوصا وقتایی که کلمه رو چپلکی میگه که دیگه ما غش میکنیم از خنده ! عاشق این غلط غولوط حرف زدن شونم من!‌

لیست کلمه ها

پیتی ، پیچی ، پیشی: پیشی

گو به : گربه 

هاپو . آپو: هاپو 

عبج: عجب

ابس: اسب

دندلی : صندلی

دوبحان: سبحان

درد نه : دردنکنه !(مخفف دست شما درد نکنه!!)

ماعی: ماهی

و ....

کلی کلمه دیگه که فراموش میکنم

----

پایین پله های ورودی مجتمع یه گربه سه تا نینی اورده و دیگه روزی ده بار آقا دم در بسط میشینه که یالا بریم پیشی! وقتی م میریم با خوشحالی پیشی رو نشون ما میده و خودش خیلی بااحتیاط از یه فاصله ای جلوتر نمیره! حتی برا دیدنشون خم میشه یا نوک پنجه می ایسته ها !‌اما ازون فاصله جلو تر نمیره!‌ اما اگه من یا بابایی بریم جلوتر یا بخوایم به نی نی ها دست بزنیم پابه پامون میاد و سعی میکنه همه کارای مار و تکرار کنه!

---

به شدت عشق آبه ! پروژکتور لالاییش دو سه جور آهنگ پخش میکنه یکیش فقط با صداهای طبیعته ، مثل دریا ، رود ، پرنده ها ... و پسرک هربار اینو روشن میکنه و با ذوق جیغ میزنه آدا .. آب آب !!!‌یعنی بیا ببین صدای آبه‌!

عاشقتم فسقلی

پسندها (1)

نظرات (2)

مامان عالمه
1 تیر 93 21:32
از طرف من ببوسش من امیرحسین را از شیر گرفتم به وبم بیا
مادر(رادین و راستین)
9 تیر 93 17:02
تبریک ........ پیشرفت عالیی بوده ما که همچنان با شیر سرگرمیم ...... عاشق حرف زدن هاشونم ...... ماشالله ........ خدا حفظش کنه